Шановні батьки! В цей складний для всіх час дуже важливо для наших дітей, щоб ми з вами були спокійні, не нервували. Я знаю, що досягти цього інколи не можливо, але наш емоційний стан передається дітям і без слів. Для попередження розладів поведінки у дітей важливо, щоб дорослі ставилися до малюка дбайливо, з великим терпінням і пошаною.

 

Як діяти у бомбосховищах перебуваючи з дітьми з аутизмом !

 

❗Створити відносно комфортний простір для дитини. Відгородити окреме місце картоном, подушкою, одягом, створивши халабуду, де дитина буде мати змогу бути трішки насамоті.

Можна зробити кокон з великої подушки чи одягу.

 

❗Якщо є потреба, то пояснити оточенню особливості дитини. І що Вам може бути необхідна допомога.

Якщо в дитини наявні гіпер/гіпочутливості сенсорних сфер, то найактуальніше підтримувати їх❗

 

Впливати на слухову сферу⤵️

👂Навушники, беруші, шапка, пов'язка на голову, все що може зменшити кількість звуку.

👂Улюблена музика, якщо є зв'язок.

👂Співати пісні, які любить дитина.

👂Розповідати ті пісні, казки, вірші, які дитина ехолалить. Підтримувати ехолалії.

👂Старатися говорити спокійно, тихо, з рівним темпом мовлення.

🙌Впливати на тактильну сферу⤵️

🙌Масажі, міцні обнімання, стискання всієї дитини або частин, якої потребує найбільше,

🙌Тактильні ігри,

🙌Малювання букв чи цифр на тілі, якщо це є спецінтересом дитини і відгадування їх.

🙌Прижимання подушками чи ковдрою. Якщо нічого немає, то можна, щоб дитину ззаду і спереду обійняли 2 людини і стиснули.

🙌Ігри з пластиліном, піском.

🙌Ігри з маленькими іграшками, предметами чи просто камінцями.

🙌Ігри з лизунами.

*      Можна насипати наявну крупу, макарони, камінці у шкарпетки та гратися сенсорною іграшкою.

*       

Вестибулярна сфера⤵️

🤸Покачування та заколихування, які потребує дитина.

🤸Посадити на коліна та покачувати, з-за потреби співати улюблені пісні, підтримувати ехолалії.

🤸Якщо дитина старша, можна запропонувати перевалюватися з ноги на ногу вправо/вліво і покачувати себе так.

🤸Крутитися навколо своєї осі.

🤸Крутити та почувати головою.

🦵💪Пропріоцеативна сфера.

💪🦵Рухатися, присідати, стрибати, якщо є необхідність.

🦵💪Стоячи на ногах трусити тілом, можна окремо трусти ногами та руками.

🦵💪Збивати предмети, бутилку наче грати у боулінг.

💪🦵Якщо дитина рухається, ходить зі сторони в сторону не перешкоджати.

🦵💪Показувати рухи, щоб дитина повторила їх, якщо їй цікаво.

*      💪Кидати маленькі камінці чи предмети в наявну посудину.

*       

👁Зорова сфера⤵️

👁Дивитися на таймер, як ідуть цифри.

👁Пазли, книги, картки домена, якщо є.

👁Якщо дитина махає руками або предметами перед очима не забороняти.

👁Якщо дитину втомлює велика кількість людей, то повернути до стіни або відгородити, зробивши халабуду за допомогою одягу, простині, полотенця чи інших речей.

👃Нюхова сфера

👃Якщо наявна чутливість, то взяти ефірні олії, щоб дитина не відчувала неприємні запахи.

*      Якщо дитина нюхає підмишки і ховається під руку для самозаспокоєння не перешкоджати цьому.

*       

👅Смакова сфера.

👅Старатися кормити хоча би по наближеному до режиму графіку.

👅Стабільно давати пити.

👅Давати тверді продукти, щоб дитина жувала, якщо її це заспокоює.

👅Дати дозволений предмет, тканину, щоб дитина могла смоктати, лизати чи гризти.

❗Якщо є потреба у поясненні ситуації для дитини, то можна намалювати на листку чітко поетапно та зрозуміло, що відбувається.

❗Попереджати максимально доступно лише те, що потрібно робити.

*      Старатися батькам зберігати спокій та також робити для себе розвантажувальні вправи, медитації.

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога